Bij VIP'Motors verzorgen we groepsreizen voor motorrijders in Europa. Al onze reizen zijn eigen producten, door ons uitgezet, nagereden en georganiseerd. De routes worden aangeleverd voor GPS gebruik. Een roadbook behoort tot de mogelijkheden. Bovendien vergezellen wij als ANVR Reisbegeleider onze reisgenoten.                                                     


Stefan is ANVR reisbegeleider en rijvaardigheidsinstructeur.



Contact met mij opnemen via






Hotel overnachtingen
 

Voor al onze reizen hebben we gekozen voor hotels met half pension voorzieningen, zodat iedereen na een dag zwoegen rustig kan gaan aanschuiven voor het gezamelijk diner.
Overdag is iedereen in eigen tempo de route aan het afleggen, individueel of in kleine groepen en zullen we elkaar onderweg geregeld tegen komen. Dat kan bij een uitzichtspunt zijn, een koffiestop of een lunchbreak. Wees echter bedacht op de omgeving, het land met zijn cultuur, dat het leven daar volledig anders ingericht kan zijn qua tijdsindelingen en voorzieningen. Lunchtijden zullen doorgaans wel eender zijn, je hoeft je echter niet te haasten om als eerste bij het hotel te zijn. Het diner wordt doorgaans rond 19:30 uur geserveerd. Afwijkende tijden kunnen echter tot de mogelijkheden behoren zoals bijvoorbeeld in Spanje, waar we pas rond 20:30 uur kunnen gaan dineren.
De eventueel voorgestelde vóórovernachtingen zitten niet bij de standaard reissom inbegrepen maar kunnen via hetzelfde formulier wel worden opgegeven. In deze situaties is er meestal sprake van logies met ontbijt.
Bij de reguliere reizen is het hotelverblijf op één locatie van waaruit de dagindelingen worden ingevuld.
Bij een tour trekken we door een ruim gebied en doen we iedere dag een ander hotel aan.

Wetenswaardigheden
 

Bij veel reizen hebben we gedurende de routes wetenswaardigheden opgesomd. Het is geenszins de bedoeling dat iedereen alle onderdelen daarvan gaat bezichtigen. We geven hiermee alleen maar aan dat er ruimte kan bestaan voor pauzes met korte bezichtigingen. Het zou namelijk zonde zijn wanneer je vele kilometers gaat afleggen, cruisend door de diverse prachtige natuurreservaten daar geen plaatjes van gaat maken als herinnering.
Het kan ook voorkomen dat we een stuk route erin hebben opgenomen, speciaal voor avonturiers. Die zullen niet direct van het kaliber zandduinen in de Sahara zijn, all-road delen kunnen er echter zeker deel van uit maken. In die gevallen zorgen we altijd voor mooie alternatieven over strak asfalt, vergezeld van het bijbehorende bochtenwerk. Het kan dan zijn dat je voor een dilemma staat: heerlijk rossen met je all-road, je wanen als avonturier, globetrotter of de ruime hoeveelheden bochten maken over glorieus asfalt ...

Routebeschrijvingen
 

De routebeschrijvingen worden na ontvangst van de totale reissom circa 2 weken vóór aanvang van de reis digitaal verspreid. Ze komen afgestemd voor het GPS apparaat wat je op het invulformulier hebt opgegeven, zoveel mogelijk gebaseerd op de meest recente routekaarten. Daardoor kunnen zich bij het inlezen en verwerken van een route op het eigen apparaat, kleine afwijkingen voordoen. Het volgen van de logische richting zal daardoor geen probleem moeten opleveren.
Het is niet onze intentie, noch onze bedoeling als ANVR reisbegeleider te fungeren als voorrijder. Eenieder dient zelf zorg te dragen voor deugdelijk cartografisch materiaal om zijn of haar rit tot een goed einde te brengen. Dat kan met behulp van GPS apparatuur (speciaal daarvoor ontwikkelde apparatuur zoals Garmin en TomTom), we hebben ook mensen met een smartphone ontmoet waarop de route is ingelezen. Wij vermelden duidelijk dat onze routes uitsluitend aangeleverd worden voor gebruik van een Garmin en/of TomTom GPS.